Om Sydenturen min =D

Heisann! Jeg er tilbake i Norge og kom hjem i går kveld og nå skriver jeg mitt første blogginnlegg på en uke, et innlegg som skal fortelle litt om turen og krydre dette med noen bilder i ny og ne.

Turen starta tidlig lørdag 16. april med mammas flyskrekk skrudd på full styrke, noe som resulterte i at hun sjanglet i vei på flyplassen og gjorde oss alle bekymret. Jeg kom med nye forslag om tankefeltterapi siden Norsk Ukeblad har fått det til å høres såå effektivt ut, men uansett om det er noe i det eller ei fikk vi hvert fall ikke satt i gang med det sånn pronto marsj på Gardermoen. Omsider var vi i alle fall oppe i lufta og der var det jaggu meg internett-tilgang som resulterte i en times nett-tid. Det var riktignok ikke så veldig storslagent siden ting gikk veldig sakte, men kjekt og greit uansett. Ellers gikk flyturen smertefritt og komfortabelt og jeg personlig liker egentlig å fly ganske godt så det er jo bra. Og ut på ettermiddagen landet vi omsider og så var det litt venting på bagasje og ymse annet før vi satt i bussen til hotellet. Når vi endeligvis kom frem til hotellet var det raskt på tide for meg å rekognosere, dvs. konstatere hvor ditt var og datt var og det viste meg at dette var et innmari fint hotell. Dessuten var utsikten flott:

Søndagen sto i avslapningens tegn og jeg koste meg med blader, bok, solstol, cola og snacks til den store gullmedaljen. Dessuten var dette den første dagen med kveldsunderholdning fra flotte, dyktige og sjarmerende svenske performere med gullstruper, pene smil og en sympatisk tilstedeværelse som gjorde at jeg personlig fikk lyst til å legge dem alle sammen til som venner på Facebook. Ellers var dette generelt sett en fin dag til tross for at det var litt synd at Anna som var med var forkjølet med en hoste som gjorde at hun ikke fikk lov til å bade og jeg personlig, etter noen dager med småhangling, også kjente forkjølelse var på full fart fremover. Sykdom er ekstra lite gøy på sydenferie 🙁

Balkong med nydelig utsikt <3

Mandagen var den desidert mest begivenhetsrike dagen for da dro vi på jeep og kamelsafari. Det starta med at vi kjørte i jeep med åpent tak og seriøst masse vind omkring oss oppover i Gran Canarias form for alper frem til vi kom til stedet der vi skulle sitte på noe som viste seg å ikke være kameler, men heller dromedarer. Og teknisk sett satt vi ikke direkte på dem, men på noen greier som hang ved sidene av dem, men det ga omtrent samme virkningen og var uansett en seriously bumpy ride. Etter dromedarturen kjørte jeepen oss videre til en høyde der vi kunne se på utsikten og leke fotografer og deretter gikk turen til et sted der det var kamelmating og filmtitting på gang før vi dro videre til en liten idyllisk spansk småby-ting med fine lyktestolper. Dessverre var jeg supersnørrete med en nese som rant i et sett og det spolerte noe av gleden med turen for min del. Like fullt stoppet ikke slikt, eller det faktum at jeg hadde feber for første gang på flere år, meg fra å digge turen hjemover igjen da vi kjørte på en inderlig trang vei i den samme jeepen med det åpne taket i 110 kilometer i timen i brå svinger og i de høyeste daler. Mamma hadde fullstendig panikk og det var hun ikke alene om, men jeg syns i grunnen at det var ganske gøy egentlig og likte blandingen av frykt og fornøyelse såpass mye at jeg jammen meg er nødt til å prøve berg og dalbane neste gang jeg er på tivoli siden dette måtte være noe ganske så likt opplevelsesmessig. Når vi kom tilbake gjorde forkjølelser hos flere av oss sitt til at det ble en tidlig kveld, men det var uansett en dag av det interessante slaget.

Den er jo litt søt da <3

Tirsdagen var ganske interessant siden vi, dvs. Idun, Anna og jeg dro til et kjøpesenter som het Kasbah som viste seg å være utendørs og ganske øde og stillferdig av seg. Og der var det en ufattelig pen fyr med nydelige øyne og nydelig hår og nydelig smil som jeg kom i prat med i og med at han sto i en butikk som solgte spill og kameraer og slikt. Jeg spurte ham om hvilke Nintendo DS-spill han hadde og da kom selgeren i ham frem med en gang da han nevnte priser og maste i vei om at jeg måtte kjøpe. Jeg ble sjarmert og han sa at et spill som inneholdt 167 spill i en spillpakning-greie kosta 95 euro, men det syntes jeg var for dyrt så han gikk nedover og nedover i pris og da han sa det var sytti euro gikk jeg med på å kjøpe det siden det tross alt inneholdt en hel del spill jeg hadde ordentlig lyst på. Så hadde de ikke strøm der så jeg måtte ta ut penger og mens han fulgte meg til bankuttaket ba han meg ut, noe jeg sa nei til. Jeg endte altså opp med å kjøpe et spill og betale kontant med 70 euro og var happy frem til jeg kom tilbake til hotellrommet og prøvde spillet og det var tomt. Det hadde ingenting og jeg var helt desperat og lei meg og sint over 70 euro som var brukt uten å få noe for det. Så dro jeg og mamma tilbake dit og han prøvde det og deretter en masse andre spill uten at noe virka frem til noe endeligvis virka. Og jeg spurte om jeg ikke bare kunne få igjen penger i stedet, men det var visst umulig. Men jeg endte opp med et annet spill med mer på som virker finfint så det ordna seg jo. Uansett ga det en fin historie og jeg lever fortsatt litt på det med at en veldig pen fyr altså sjekka meg opp selv om han sikkert gjør det med en del turister 😉

Utsikt fra kafé like ved hotellet 🙂

Onsdagen tok vi det også kuli og da var forkjølelser borte vekk i stor grad hos alle som en behagelig nok. Og jeg spilte mye nintendo, leste i “Popsongar” av Frode Grytten (som jeg kjenner at jeg må ha et blogginnlegg om snart) og elsket fortsatt hotellfrokosten min som besto av croissanter og pannekaker i restauranten hver bidige dag, en frokost jeg i dag har savna dypot og inderlig. Dessuten var sola skrudd på full styrke =D

Froskeperspektiv 😉

Torsdagen ga jeg opp håpet om besøk i Palmitos Park som var en park med akvarium, sommerfugler og andre dyr som jeg stadig bedyret at jeg ville solgt sjela mi for å få besøkt. Det viste seg nemlig at ferie for andre enn meg, dvs. normale mennesker, betydde å slappe av mens det for meg betydde å finne på ting. Men selv om jeg ikke er så flink til å slappe av ble dette en fin dag og jeg og mamma dro innom et innendørs kjøpesenter en liten tur og det var riktignok ikke så veldig storslagent, men innebar likevel at jeg fikk brukt litt penger og for eksempel nå eier “Megamind” på dvd 🙂

På Gran Canaria hugger de hodet av utstillingsdukkene før de setter dem i vinduet!

Fredagen slappet vi av litt til og denne dagen greide jeg å være ganske flink til det selv også. I tillegg badet jeg litt og jeg badet egentlig ikke så mye denne ferien. Er mer ligge og lese eller spille nintendo i en solstol-typen merker jeg. Neste dagen var det lørdag og vi dro hjemover med fly etter mammas lille “hjelp, jeg tør ikke å fly”-øyeblikk (som gjorde meg veldig takknemlig for at jeg ikke har flyskrekk), min fikling med kameraet på bussen som resulterte i at den nok må på reparasjon nå og litt godteri og blad-handel siden slikt er høyst nødvendig uansett.

Og nå har jeg vært hjemme i et helt døgn omtrentlig og det er fint, dessuten så jeg “Castaway on the moon” på kino i stad og den var bortimot perfekt og vil nok også vies et blogginnlegg etter hvert.

Så livet er fint og nå har jeg skrevet et langt nok innlegg og skal prioritere andre ting. Vi bables! (Og løsningen på Påskekrimmen vil sendes på mail til folk på Facebook i morgen kveld.)