Oppdrag: Stavanger

Heisann! Livet er fint og det er en ny uke, nye muligheter og alt det der. Dessuten lagde jeg meg spagetti bolognese i stad og det ble veldig godt siden jeg ikke har hatt det på en stund. Ellers så er boka jeg leser (“Trouble” av Non Pratt) fin og nesten utlest, jeg har lånt filmer på biblioteket som jeg har mål om å se i løpet av uka, jeg har kule helgeplaner og jeg tror dette blir en ålreit uke selv om jeg er ganske lei av å skrive søknader. I tillegg var jo helgen kjempefin.

Her er “Agony” fra “Into the woods”-soundtracket forøvrig:

Veldig super versjon og man kan se klipp med denne sangen her: https://www.youtube.com/watch?v=VLR1uKXNc-M 🙂

Men da tenkte jeg å ta for meg helgetur til Stavanger for å feire onkel A, en tur som var kjempefin!

Oppdrag Andreas 50 år!

Turen startet fredag formiddag da vi ankom Oslo S og til min skuffelse oppdaget at Peppes Pizza ikke var oppe klokka 10:30 på morgenen. Det som derimot var oppe var Burger King, noe som resulterte i en porsjon pommes frites og Cola før ombordstigning på toget. Jeg fikk også kjøpt meg litt blader, aviser og snacks og var med andre ord godt forberedt da vi entret toget og dro av sted. Togturen ble brukt til internett på mammas iPad, en hel del Zelda på Nintendo 3DS (<3), lesing av bok, blader og aviser og å tape i Wordfeud mot mamma (ta det med ro, nyeste runden vinner jeg, garantert). Det var med andre ord en meget koselig togtur. Omsider var det kveld og vi ankom Stavanger, klare for en eventyrfylt og tilfredsstillende helg =D Jeg testet nudler med kylling og salat på Deli de Luca og det var faktisk ganske godt (selv om det kostet en del mer enn beregnet).

Her kan man se hotellet og det var et lite, men koselig hotell som hadde frokostutvalg som gledet mitt karolinske hjerte (tomat, agurk, stekte poteter, melon og hvetebakst).

Dette er utsikten fra hotellrommet.

På dagen på lørdagen tittet vi rundt og var shoppende turister. Utover det er dette bildet egentlig tatt kun fordi det var en pen gatelykt 😉

Stavanger har fin havn og det var verdt å fotografere.

Og onkel C, Cecilie (samboer til onkel C), Joakim, Hanna (kjæresten til Joakim) og jeg spiste lunsj på Dolly Dimples der jeg koste meg med Cola og Garlic Bread =D Vi hadde det hyggelig, det var veldig godt hvitløksbrød og livet var ideelt!

Så gikk jeg litt mer rundt for meg selv mens jeg tittet omkring og blant annet tok bilde av denne gaten fordi den hadde fine farger. Jeg fant fort ut at Stavanger sentrum er ganske mye mindre og mer oversiktlig enn Oslo sentrum og selv de gangene jeg gikk meg vill litt så fant jeg fort frem igjen. Planen min for turen var å bruke gavekort på Ark Bokhandel, men der fant jeg ingenting som fristet nok. Derimot fant jeg maaasse fint på Norli og mitt innkjøp der skal jeg komme tilbake til. Etter en stund med shopping kjøpte jeg litt godteri, gikk tilbake til hotellet og slo mamma i Maxi Yatzy før vi skiftet og gjorde oss klare til PARTY!!! Halv syv dro vi av gårde til lokalet der det skulle være fest for onkel A og ble møtt av en dinosaur!

Etter hvert kom istiden (dvs. onkel A skiftet til dress fremfor dinosaurkostyme), men han tok i mot folk i dinosaurkostyme og beviste nok en gang hvorfor jeg syns onkel A er blant verdens kuleste personer =D Så ble det selskap med god mat, taler, kaker og brettspill og det hele var veldig gøy og jeg har ikke tenkt å gjøre et grundig referat, men uansett kan jeg love at det var herlig. Dessuten blir jeg bare mer og mer flink til å være sosial i selskaper fremfor å finne frem en bok og lese og det er sikkert en positiv utvikling. Selskapet varte til kvart over et på natta da de andre var trøtte og jeg motvillig ga opp å skrive i gjesteboka på vegne av Snickers (dvs. dvergschnauzeren som er verdens vakreste hund og som ikke var med oss til Stavanger).

Her er utsikt fra toget da vi i går reiste hjemover mot Oslo igjen og reisen hjem var like fin som reisen til og inneholdt passelige doser lesing og Zelda og et snev av frustrasjon over mat på toget (ikke særlig god) og nett-tilgangen (veldig av og på). I det store og det hele var det mest fint og når jeg kom hjem i går kveld kunne jeg konkludere med at dette var en virkelig super helg =D

Her er forresten bøkene jeg kjøpte. “We were liars” har jeg hørt utrolig mye godt om og det var i så måte et planlagt innkjøp, “We are all completely beside ourselves” høres fin ut og er en bok jeg leste en veldig positiv anmeldelse av her: http://bokmerker.org/la-spetakkelet-begynne/ og den skal (i likhet med “We were liars”) ha en twist som virkelig forbløffer (ting som bidrar til at jeg ikke tør å bla så mye i noen av disse bøkene, vil ikke spolere twister) og “Vicious” (fordi jeg ubevisst var i et V og W-orientert hjørne tittelmessig sett på lørdag) skal visstnok handle om superhelter og slike episkheter og høres temmelig genial ut så ja. Tre nye bøker å glede seg til, hurra!

Stavangerturen har forøvrig resultert i en ny klokke (som er nydelig) fordi mamma tilbød seg å betale, de hadde salg på en butikk på et senter der og remmen på den gamle klokka mi uansett er i ferd med å gå i stykker. Med andre ord har det vært en veldig fin tur og det er bra.

Men da tenkte jeg å kanskje skrive litt og se litt film og slike ting og så dukker nok neste innlegg opp onsdag eller torsdag. Vi bables og god fornøyelse!