London 2015

Heisann! Det er onsdag, livet er fint og jeg kom på mandag hjem fra en helt fantastisk tur til London. Dette var også en farlig London-tur i form av at jeg kjøpte noe godteri som jeg hadde edle hensikter om å spare til helgen, noe som har funket veldig dårlig, men ja ja 😉 Anyway, jeg skal prate mer om turen og poste en del bilder senere i dette innlegget, men først tenkte jeg å nevne noen andre ting.

For eksempel er denne uka awesome fordi MGP-kos og der jeg i går nøt semifinale nummer en skal jeg kose meg med semifinale to i morgen og selve finalen på lørdag. Og det er sååå fint, denne uka er litt som julaften og bursdag samtidig for meg. Det er også fint at jeg har mange ting jeg ser frem til fremover og at jeg vurderer å dra på kino og se “Pitch Perfect” ganske snart 🙂 Men da skal jeg sette i gang med babbel om London-turen, noe man videre kan finne et helt album om her: https://www.facebook.com/Karolinsk/media_set?set=a.10155603544945430.1073741832.709990429&type=1&pnref=story.

Turen startet torsdag ettermiddag med en flytur der jeg kunne se ned på et skygulv som kunne vekke assosiasjoner til både blomkål og åkre blant annet og som nesten så ganske solid ut. Jeg brukte flyturen til å lese Donald, spille 2048-spillet onkel A dessverre tipset meg om (dessverre fordi det kommer til å ta over livet mitt siden jeg har blitt ganske hekta), fargelegge og generelt glede meg til en tur som ville bli (og ble) super =D

Karoline + London = sant! Vi tok tog og deretter t-bane etter at vi hadde landet til et hotell som viste seg å være feil hotell. Dermed tok vi taxi til det riktige hotellet og jeg skrev fine ting i kondensen på vinduet til taxien og så kom vi til hotellet der det var noe vedlikehold eller noe sånt som medførte at vi fikk taxi til et tredje hotell igjen for den første natten. Dette var dog det eneste upraktiske som hendte hele turen så man kan ikke klage og det ga meg en unnskyldning for å la en bitteliten pakning Pringles være middag siden det ble ganske sent før vi var på plass på et hotell for natten.

Hotellfrokost den første dagen 🙂 Hotellfrokosten på det hotellet der vi var resten av ferien var også god, men ble ikke fotografert.

Min look på fredagen, jeg elsker det nye skjørtet mitt 🙂

Waterstones!!! Store bokhandelen der jeg kjøpte en hel massevis som var elsk. Bilder av nye litterære innkjøp følger lenger nede.

Bilde 1 fra min store kjærleik i livet nå, “The Theatre Café” <3 Det var en musikalorientert kafé med kjempegod kakao og brownie der det var musikalting over alt, man kunne sitte ved særdeles musikalsentrerte bord og det ble spilt musikalmusikk i vilden sky.

Bilde 2 fra The Theatre Café! Wicked-kopp 🙂 Jeg hadde lyst til å flytte inn, jeg skulle ønske denne kaféen fantes i Oslo siden det var paradis i vel så stor grad som Waterstones 😉

Scenen før “Book of Mormon” begynte. “Book of Mormon” var forøvrig fantastisk, enda bedre faktisk enn forventet. “Matilda” som vi også så var også super, men der den får terningkast 5 er “Book of Mormon” en klar sekser, den var helt brilliant <3 Det hører til historien at teateret der vi så “Book of Mormon” hadde verdens skråeste trapper, noe som gjorde meg glad moren min ikke var der siden hun og trapper ofte er en dårlig kombinasjon. Jeg har for øvrig mål om å anmelde både “Book of Mormon” OG “Matilda” i et kommende innlegg på bloggen min så yay!

Big Ben!

På lørdagen var vi sånne turister som drar på akvarium og koser oss med det. Og med oss mener jeg meg, onkel A og Mr. D altså, vi tre som delte en super London-tur sammen 🙂

Skilpadder!

Krokodille!

Og pingviner i akvariet 🙂

Markedskos på søndag med fine ting, koselige butikker og folk som opptrådde med for eksempel opera 🙂

Også mummi-butikk <3

Utsikt fra London Eye =D Syns London er et veldig fint sted å være på 17. mai.

Gatelykt OG typisk britisk telefonkiosk <3

Fargeleggingskos på reisen 🙂

I alle fall var det en innmari fin tur der vi spiste god mat, var på to elskbare musikaler, var på British Museum og var skikkelige turister, der onkel A endte opp med å betale veldig mye og der jeg fikk kjøpt fine nye ting som jeg nå skal dele med dere.

Sunshine on Leith er en britisk musikal som jeg ikke vet noe som helst om, men som hadde fine omtaler på et fint cover og som jeg bestemte meg for å teste ut. Grand Budapest Hotel har jeg hatt lyst til å se lenge og kjøpte av den grunn og Book of Life er en finfin animasjonsfilm så derfor.

Through the Woods er en grafisk roman som skal være skikkelig creepy og skummel og som jeg har hørt mye interessant om, Just call me Superhero kjøpte jeg kun på grunn av coveret, Of Things gone Astray har jeg sett i norske bokhandler og fått lyst på og The Boy who lost Fairyland var klar shoppingplan og bok jeg vet jeg vil elske 🙂

The School of Good and Evil har jeg vært nysgjerrig på en stund siden tittelen er super, The Slightly Annoying Elephant er en bildebok jeg kjøpte fordi den så søt og elefantfokusert ut og Reasons to stay alive høres helt fantastisk ut, den tror jeg lett kan være en virkelig flott leseropplevelse.

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda har jeg hørt mye fint om og hadde jeg planer om å skaffe meg og The Lie Tree er den nyeste boka til Frances Hardinge som skriver virkelig fantastiske bøker.

Også bokmerker 🙂

Det var en del bilder og litt babbel om en helt herlig tur og nå må jeg videre siden jeg har andre planer for kvelden. Neste innlegg kommer på lørdag og vil handle om MGP igjen, god fornøyelse og ha en fortsatt fin dag =D